Har din virksomhed ingen hjemmeside? 5 grunde til, at det er en stor fejl

En hjemmeside er en stor hjælp til at skaffe flere kunder, øge din troværdighed, hjælpe dine kunder til at finde de rette produkter og spare penge på annoncer. 

Har din virksomhed endnu ingen hjemmeside, er der rigtig meget, du går glip af. Dels er der selvfølgelig nogle kunder, der ikke finder dig. Du får dog heller ikke i lige så høj grad etableret dig selv som en ekspert på området. Ved at vise din ekspertviden ville du ellers kunne hjælpe dine kunder til at træffe de rette valg i forhold til deres køb. 

Der er altså mange gode grunde til, at du bør have en hjemmeside. Vi kommer ind på fem af dem her. 

 

Øg din troværdighed med en hjemmeside

Kender du det, at du googler en virksomhed, og så ender du på deres sociale medier, eller finder ud af, at de slet ikke har nogen hjemmeside? Det er ikke lige det, der er med til at bestyrke dig i, at det er en virksomhed, du gerne vil handle hos. 

Bare ved at du har en hjemmeside, der ser pålidelig og indbydende ud og forklarer, hvordan din virksomhed kan hjælpe kunden, øger du din troværdighed markant. 

Derudover kan du på hjemmesiden også have en blog, hvor du kan skrive generelt om branchen. Det er med til at vise, at du kender din branche godt, hvilket selvfølgelig bestyrker kunden i, at du har udvalgt de helt rette produkter til at have på hylderne. 

 

 

Hjælp dine kunder til at vælge de rigtige produkter 

Med en blog på hjemmesiden kan du hjælpe dine kunder til at vælge de rigtige produkter. Nogle er lidt bange for at bloggen bliver for sælgende, fordi de ikke vil virke pågående, men et salg handler jo i virkeligheden om at hjælpe kunden med at vælge den rette løsning. 

På bloggen kan du derfor beskrive, hvilke produkter kunderne kan bruge i hvilke sammenhænge. Skriver du nogle gode blogindlæg, kan de hjælpe dig til at sælge mere. Dels fordi du nemmere bliver fundet i en søgning på Google, dels fordi du selvfølgelig giver kunderne brugbar viden, der giver dem lyst til at handle. 

 

Bliv synlig for andre typer af kunder  

Måske er du lige nu til stede på de sociale medier og tænker, at det er fint. Men det er jo ikke alle kunder, der selv er til stede på sociale medier. Derudover kan du ikke gå ud fra, at det er alle kunder, der går ind på de sociale medier, når de skal foretage et køb. Mange søger på Google i stedet, og der bliver du ikke vist, hvis du kun er til stede på de sociale medier. 

Derfor kan en hjemmeside altså hjælpe dig til at blive vist i en Google søgning. Særligt hvis du sælger B2B, er det meget vigtigt, at du har en hjemmeside og ikke kun er til stede på de sociale medier. Virksomheder vil nemlig primært søge på Google efter de produkter, de skal bruge. 

 

 

Gør det nemt for dine kunder at komme i kontakt med dig

Forestil dig, at du sidder derhjemme i sofaen om aftenen, og du gerne vil i kontakt med en virksomhed. De har lukket for telefonerne og for deres butik. I det tilfælde vil du højst sandsynligt gå ind på nettet og prøve at finde deres hjemmeside, så du kan sende dem en mail eller udfylde en kontaktformular. 

Hvis det er din virksomhed, som en kunde gerne vil i kontakt med, skal de selvfølgelig have mulighed for at gøre det samme. Derfor skal du oprette en hjemmeside, hvor det er meget nemt og overskueligt at se, hvordan kunderne kan kontakte dig. 

 

Få kunder via nettet – spar penge på analoge annoncer 

Hvis du i dag bruger penge på analoge annoncer, kan der være mange penge at spare ved at oprette en hjemmeside. Det er nemlig langt billigere at reklamere på nettet end analogt. Selvom det koster nogle penge at oprette hjemmesiden, kan der altså være mange penge at spare i det lange løb. 

I dag er det så nemt at oprette en hjemmeside, at du typisk nemt vil kunne kaste dig ud i det selv. Selvom du har en lille start-up virksomhed, er der altså ingen grund til, at du ikke har en hjemmeside. 

 

LÆS OGSÅ: Iværksætter – lav din egen hjemmeside hurtigt og let

FAQ BOKS

Hvad hvis jeg ikke har råd til at have en hjemmeside for min virksomhed?

Har du en lille virksomhed, kan det virke som mange penge, hvis du skal have en professionel til at sætte en hjemmeside op for dig. I starten kan du dog godt klare dig med en hjemmeside, du selv har sat op.

Derudover bør du tænke på, at de penge, du bruger på en hjemmeside, jo også gerne skulle komme ind igen i form af flere kunder og et lavere budget til fysiske annoncer.

Hvordan kan jeg hjælpe mine kunder med en hjemmeside?

Først og fremmest er det selvfølgelig en hjælp for dine kunder, at de nemt kan danne sig et overblik over dine varer på din hjemmeside, og at de nemt kan finde dine kontaktoplysninger. Derudover kan du oprette en blog, hvor du skriver om dine produkter og forklarer, hvilke situationer de kan bruges i. Dermed hjælper du kunden til at træffe det rette valg af produkt.

Hvorfor skal min virksomhed have en hjemmeside?

Der er mange grunde til, at din virksomhed bør have en hjemmeside: du bliver for eksempel mere synlig på nettet, du er nemmere at finde for dine kunder, dine kunder kan nemmere komme i kontakt med dig, og du kan bedre hjælpe dem til at vælge de rigtige produkter.